Wednesday, May 19, 2010

NOTD: Essence, Show Your Feet, Catwalk Pink

I saw the new Show Your feet colours a few days ago and I really liked this one, because it has a different coloured shimmer. I'm a sucker for those, I love it when the lights hits it and you see a different colour.




















The polish is officially a toenail polish, but I already have one of this line and Ive used it on my fingernails without any big problem.


It's a very dark pink, like a bordeauxred, with blue shimmers in it. When the ligt hits it, the shimmer reflect it and you see a blue shine. Below you can see how the colour is with little lighting to bring out the shimmer.


The litlle purple hearts I used for nailart, are the new nail art stones by Essence. They are sealed with the Essence Nail art Sealing Topcoat. The purple hearts reflect blue, which is why I choose them.


And some pics in daylight:




6 comments:

  1. Oh wow, deze had ik helemaal nog niet gespot :-D Wat een mooie kleur! Ik ga er zeker ook even naar op zoek ;-D , very niiice.

    ReplyDelete
  2. Ohh cuteness.. Did they take a long time to seal/dry?

    ReplyDelete
  3. hoe blijven de hartjes zitten bij jou? zelfs met nagellijm had ik ze er binnen een paar uur afliggen :(

    ReplyDelete
  4. Ik gebruik deze dus wel voor op mijn voetjes, maar hij houdt het zeker langer vol dan gewone vingernagellak. Zonder chippen en bladderen. Ik ben er wel tevreden over.

    ReplyDelete
  5. @michele, ik zag t ook pas toen ik hem tegen t licht hield, maar toen was ik dus meteen verkocht.


    @megs, not really, the topcoat dries pretty fast.

    @make-upmostertje, ik doe de hartjes erop zoals omschreven: als de lak nog nat is. Vervolgens heb ik de speciale nailart topcoat gebruikt, en die sealt t n btje.(komt nog n blog over een dezer dagen)

    @jehanne, hij krijgt bij mij wel slijtrandjes, maar totnutoe houd hij prima. Hij dekt wil minder goed dan de turquoise die ik al had.

    ReplyDelete