Monday, May 31, 2010

Castlefest Costume & Last Years Elf Fantasy Fair

In august, there will be another 'fantasy' fair, called Castlefest. It's a bit smaller than the EFF, and I like the atmosphere better: it's more intimate and less commercial.
Anyway, I ordered our tickets already, and ideas for a new outfit have been flying through my mind. I've decided to make another peacock outfit, this time a short/summer version. Because, usually, it's a lot warmer that time of year. So a version of the bolero with short sleeves, and a short skirt, with probably a bustle with feathers, diff hair, diff hairpiece(I already got it!), diff makeup. (And if the better's bad, I can combine it with things from the previous peacock costume..)

I have to start looking for some more peacockfeathers, because I don't want to use the ones that are in my big black vase. I've always loved peacockfeathers and as a kid we always had a big vase somewhere full of them. When I moved out of my parents' house, I wanted to have them aswell. So my mom got me a big black vase and a lot of beautifull peacockfeathers. :)
To make a long story short, I have to start looking for them again, they aren't always easy to come by and can even be expensive. Which is a shame, otherwise I would have sewed on sooooooo much more.


For those of you who haven't seen my previous peacockoutfit, I'll share some photos with you for EFF 2009.


I made everything myself, except the corset, hat, fan and umbrella.

Me, my husband and my sisterinlaw:


closeup with my gorgeous fan:


An a few pics of the tryout makeup I did before:


 I used the 88 palette and 2 gosh velvet touch eyeliners.

I'm going to do a different makeup for castlefest though, I'm thinking about using Gosh and Barry M effectpowders. For expample Auqatic, which my beloved gave me this week, because it was the perfect peacock blue. So sweet of him :) And I have a Barry M dazzledust that I think resembles that peacock goldbrown perfectly. I want to do something more elaborate, but still easy to do, since I have to apply it early in the morning and I like to sleep as much as I can :P
I'll be doing some tryouts soon, maybe I'll even post them, if you'd like to see them. Tips and ideas are always welcome :)

If any of you want to see last years Castlefest outfits (we were there on 2 diff days), let me know, and I'll post them. :)

[EDIT]
My brains were lagging again: last year we only went for one day, the year before we went for 2 days. *rollseyes*
Anyway, tomorrow I'll post some pics from last year's Castlefest costume.

18 comments:

  1. Fabulous outfit. Love the peacock tail - just intense and gorgeous.

    ReplyDelete
  2. Pretty ^^ Knap dat je het zelf gemaakt hebt ook!

    ReplyDelete
  3. aah zo'n bolero vind ik ZO mooi he! ben al eeuwen aan het pielen hoe ik er zelf eentje kan naaien.
    echt een supermooi kostuum

    ReplyDelete
  4. Die jurk is echt prachtig!!!

    ReplyDelete
  5. @lacquer, thank you :)

    @amber, dank je, het was wel veel werk, maar t is simpeler dan je denkt hoor.

    @beauty vibes, it is, isnt it? I absolutely love it.

    @makeup monstertje: Als je eens hulp nodig hebt, just ask. Ik ben ooit ook gewoon begonnen, het is een kwestie van doen.

    @madelon, thnx :)

    ReplyDelete
  6. Hey Jasmine, echt een super mooie look!
    Mag ik vragen waar jij pauwenveren vandaan haalt, ik vind ze zo mooi!!!
    Ik ben trouwens ook best nieuwschierig naar de rest van je outfits, dus het zo tof zijn als je die ook postte.

    Groetjes Freya

    ReplyDelete
  7. @freya , dank je :)
    Uhm...de staart is grotendeels vd markt, maar ik heb ze toen allemaal opgekocht en hij weet niet of hij er nog meer binnenkrijgt :(
    Voor de rest: marktplaats en vrienden van mn ouders de pauwen hebben.

    Ik zal eens kijken of ik leuke fotos van castlefest heb. :)

    ReplyDelete
  8. ah thanks, ik zou het echt tof vinden als je een keertje kan vertellen waar ik moet beginnen, ik kan best aardig naaien maar ben echt hopeloos met patronen, jij maakt echt zo'n mooie dingen

    ReplyDelete
  9. @makeup monstertje, tuurlijk, ik gebruik eigenlijk niet echt patronen, die kloppen bij mij nooit. Het kan veeeeeeeel makkelijker ;)
    Je geeft maar n keer een gil :)

    ReplyDelete
  10. Wow hele mooie outfit! Wat knap dat je het meeste zelf gemaakt hebt!

    ReplyDelete
  11. @myrna, thanx! Er zitten ook nog 2 (zelfgemaakte)onderrokken onder voor volume, maar die zie je niet eens, hehe.
    Eentje is n hoepelrok met stroken(gedragen zonder hoepel), en de ander is een cirkelrok van zwart satijn met aangezette plooirand, die zie je er een stukje onderuit komen.

    ReplyDelete
  12. Supergave outfit! Ik wil je vorige outfits ook wel graag zien eigenlijk...
    Ik ben helemaal fan van het pilboxhat-haarstukje! <3

    ReplyDelete
  13. Hoedje is speciaal voor mij gemaakt door Anouschka van http://www.dark-enchantment.nl/ , zij heeft ook mijn trouwhoedje gemaakt(met afneembare veil en verwisselbare roosjes.) :)

    over paar minuten staa mn castlefest kostuum v vorig jr dr op.

    ReplyDelete
  14. Prachtig kostuum. Ik vind het altijd heel mooi om naar te kijken ^^ Waar haal jij je bustierstukken altijd vandaan? Die zou ikzelf ook nog wel dragen.

    ReplyDelete
  15. @maaike, je bedoelt mn corsetten? Die heb ik over de jaren gespaard. Meeste via ebaywinkels en dergelijke. In gewone winkels zijn ze veel duurder.

    ReplyDelete
  16. Hey Jasmine,
    Vraagje hoe kom je aan die prachtige waaier?
    xx nina

    ReplyDelete
  17. Hey Nina, die zag ik op de EFF/castlefest(dont remember) t jr drvoor en heb ik tot mn grote spijt niet gekocht. Daarna heb ik via t forum uiteindelijk de winkel gevonden die hem verkocht. Ik heb helaas geen idee meer hoe die heette :(. Hij stond ook zoiezo niet op hun website.

    ReplyDelete